Aktuell driftstatus

Inga inrapporterade störningar.

Planerade arbeten

Inga planerade avbrott.

Senaste klarskrivna arbeten

+Driftavbrott Företagstjänster i Svenska StadsnätPågick 2017-11-23 10:42 - 2017-11-23 20:38

Uppdatering postad 2017-11-23 20:38

Under Svenska Stadsnäts felsökning så blev alla berörda bredbandstjänster återställda successivt mellan kl. 12.00 och 15.00.

Sedan kl. 15.00 så har man övervakat alla berörda tjänster noggrant och nu verifierat att problemet är helt löst.


Inlägg skapat 2017-11-23 11:45

Svenska Stadsnät har ett driftavbrott som berör företagsanslutningar i fibernätet. De har tekniker ute på plats som nu utför felsökning.

Vi hoppas att felet åtgärdas inom kort och ber om översände med detta fel som ligger utanför vår kontroll.

+Driftavbrott- SävedalenPågick 2017-11-22 14:00 - 2017-11-22 14:43

Uppdatering postad 2017-11-22 14:43

Vi har nu fått besked om att driftavbrottet skall vara åtgärdat.

Skulle ni uppleva fortsatta problem med er tjänst så vänligen kontakta oss på tel. 031-706 27 40 (tonval 2) alternativt via support@bitcom.se


Inlägg skapat 2017-11-22 14:24

Vi upplever för närvarande en driftstörning som berör kunder inom Seths Open Networks nät via Kabel-TV.
Avbrottet berör abonnenter inom Sävedalen

Tekniker är på väg till platsen.

+Driftstörning Mölndal/Kållered/lindomePågick 2017-11-10 10:38 - 2017-11-13 09:11

Uppdatering postad 2017-11-13 09:11

Felet åtgärdades klockan 12 2017-11-10, skulle det inte fungera kan en omstart utav fiberdosan vara nödvändig.

Skulle det inte hjälpa ta då vänligen kontakt med vår support.


Inlägg skapat 2017-11-10 10:40

För närvarande är det avbrott på bredbandstjänster i delar utav Kållered, Lindome samt Mölndal inom stadsnätet Svenska Stadsnät.


Tekniker från Svenska Stadsnät arbetar med att åtgärda avbrottet så snabbt som möjligt.

+Omläggningsarbete - SplitvisionPågick 2017-10-26 16:00 - 2017-10-27 10:29

Uppdatering postad 2017-10-27 10:29

Arbetet utfördes utan komplikationer och med ett ca. 15 sekunders långt avbrott.

Inlägg skapat 2017-10-26 10:46

Vi har fått information om att ett omläggningsarbete kommer att ske, vilket berör alla abonnenter i stadsnätet Splitvision.

Själva omläggningsarbetet kommer att orsaka ett avbrott på upp till 2 minuter under den annonserade servicetiden.

Vi beklagar eventuella problem detta orsakar er men ber samtidigt om överseende då omläggningsarbetet ligger utanför vår kontroll.

+Driftavbrott Zitius Stadsnät.Pågick 2017-10-24 18:28 - 2017-10-24 21:53

Uppdatering postad 2017-10-24 21:53

Vi har nu fått besked från Zitius att problemet skall vara åtgärdat.

Skulle ni uppleva fortsatta problem med er tjänst så vänligen kontakta oss på tel. 031-706 27 40 (tonval 2) alternativt via support@bitcom.se



Inlägg skapat 2017-10-24 18:33

För närvarande är det avbrott på samtliga tjänster i stadsnätet Zitius.
Avbrottet drabbar samtliga abonnenter oavsett leverantör.

Zitius undersöker problemet och vi kommer
kommer uppdatera denna driftinfo så fort vi får ny information.